PAPAN KENYATAAN

KOSONG

Sabtu, 10 Julai 2010

INGATAN UNTUK KITA

1. ‘Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan. Ini sangat memalukan umat Islam kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja’. (Dr. Mahathir b.Mohamed, 14.7.1992)


2.‘Negara akan huru-hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan’.
( Dato’ Seri Najib Tun Abdul Razak : 20.4.1993)


3.Saya akan memastikan bahawa negeri-negeri yang diperintah oleh BN tidak akan melaksanakan hukum hudud’. (Dr. Mahathir b.Mohamed, 1994)


4. ‘Apa erti pembentukan negara Islam jika ia mundur’. (Dato’ Seri Abdullah Ahmad Badawi: 13.11.1999)


5.Kalau pencuri kita potong tangan kanan,nanti besok2 dia mencuri tangan kiri pulak,potong tangan kiri,besok2 dia mencuri pakai kaki pulak,potong kaki pulak..dah tk ada apa untuk di gunakan untuk mencuri dia pakai mulut pulak.
(Dr Mashitah Ibrahim 2008)
Apakah hukumnya orang Islam yang menolak hukum Hudud?

Orang Islam yang sengaja menolak hukum Hudud adalah kafir dan terkeluar daripada Islam.
Apakah hukumnya orang Islam yang menghina agama lain?

Walaupun Islam menganggap semua agama , ideologi , falsafah dan ajaran yang tidak berasal daripada wahyu Ilahi dan bertentangan dengannya sebagai SESAT & MENYELEWENG , akan tetapi Islam tidak membenarkan ( mengharamkan ) para penganutnya menghina agama-agama itu dengan sewenang-wenangnya , apatah lagi menghina tuhan-tuhan mereka .

Firman Allah Ta’ala di dalam ayat 108 , surah al-An’am


“ Janganlah kalian, wahai orang-orang mukmin, mencela patung-patung yang disembah oleh orang-orang musyrik selain Allah. Hal itu akan membuat mereka marah lantaran perbuatan kalian, dengan berbalik mencela Allah akibat sikap melampaui batas dan kedunguan mereka. Seperti apa yang Kami hiasi mereka dengan rasa cinta terhadap patung-patungnya, masing-masing umat juga Kami hiasi dengan pekerjaannya sesuai kesiapannya. Kemudian, semuanya hanya akan kembali kepada Allah di hari kiamat. Dia akan memberitahu mereka hasil perbuatannya dan akan memberikan balasannya “:.
Apakah HUKUMnya kita memilih PEMIMPIN yang menolak atau tidak melaksanakan HUKUM HUDUD?

Memilih pemimpin yang menolak hukum Hudud adalah berdosa.

Mari kita semak maksud Firman Allah Ta’ala:




"Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu jadikan bapak-bapak dan saudara-saudaramu itu pemimpin-pemimpinmu, jika mereka lebih mengutamakan kekafiran dari pada keimanan, dan barangsiapa di antara kamu yang menjadikan mereka pemimpin-pemimpinmu, maka mereka itulah orang-orang yang zalim" (Attaubah : 29).

Artikal asal CUPING MERAH
Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

Pengikut

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...