PAPAN KENYATAAN

KOSONG

Selasa, 30 Ogos 2011

Mat Indera Sebagai Perjuang Kemerdekaan (komen)


Mat Indra ternyata seoarng pejuang sama dengan tokoh-tokoh yang lain seperti Rashid Maiden dan Chin Peng..tetapi pengorbanan beliau tidak di hargai oleh masyarakat yang kebanyakan nya mereka menuduh golongan in membabi buta tanpa mencari bukti-bukti bagi mengukuh kan tuduhan Mat Indra adalah seoarng penghianat bangsa....sedang kan aliran beliau juga sama ..ingin memerdekakan negara dari serangan penjajah.............. - Pippo








Askar dan polis kerja dibawah british...maka ianya talibarut penjajahlah. Mereka berjuang untuk kekalkan kuasa penjajah di malaya, oleh itu siapa yang melawan british mereka anggap musuh. Orang melayu kalau diumpan dengan wang cukup senang untuk BELOT dengan bangsanya sendiri. Mat Indera ini dari kacamata saya ianya seorang yang berjiwa merdeka dan ada semangat setia bangsa serta tidak tunduk dengan kemewahan dunia. Orang melayu lain ibarat ayam daging yang digemokkan untuk disembelih oleh penjajah british. Akibat perangai melayu yang tidak tetap pendirian inilah maka hingga sekarang dijajah oleh wakil british ?...UMNO lah ngok. - IATTIB

....

Saya baru membaca apa yg saudara tulis mengenai peribadi abang saya.saya ucapkan berbanyak terima kaseh.

Dia bukan saorang komunis tetapi dia saorang Islam sejati,masuk hutan keran mahu melawan penjajah British yg menjajah kita pada masa itu. - bahrom shah bin indra

....

Kekadangku rase, kerana polis le kite lambat merdeka, mereka digunakan untuk menangkap dan menyiksa pejuang yang berjuang sebenar2nya mempertahankan tanahair. Force 136 seperti cerita sarjan hasan hanya berjuang untuk bebaskan dari Jepun bagi pihak British, setelah Jepun kalah terus balik ke kampung, tiada keinginan untuk memerdekakan tanah air dari penjajah, mentadbir tanah air sendiri. - AFirdaus

.....

asalamualaikum pada semua pembaca..yer betol apa yg ayah saya katakan(bahrom shah bin Indra)..mat Indra bukan komunis..PEACE - bahar@din

saya ingin membetulkan ayat jay bond...atuk sy mat indra bkn petualang tetapi dia ingin menentang penjajahan British ke atas tanah melayu...sekian sy anak kpd bahrom shah(bahar_bts@yahoo.com)

.....

There are too many spaculations over the net about this particular uncle of mine. I can see uncle Rom and his son here too. Berjuang demi Melayu - itulah arwah. Ramai yg memperkotak katikkan sesuka hati thadap perjuangan beliau. Ramai yang mencemuh dan memaki hamun. Tapi, pernah kah generasi2 baru cuba mendalami isu sebenar pada zaman itu? Generasi skg, hanya mendengar dan membaca. Silap sumber, maka silaplah pemahaman mereka. Cuba lah generasi (bukan merayu, mahu kamu berfikir), letakkan diri kamu di tahun 1948-1952.. Buang segala kemudahan yg ada depan mata, letak diri kamu di dalam sebuah rumah di dalam kebun yg dikelilingi hutan.. Apakah yg kamu boleh buat untuk diri dan bangsa sendiri?? Berjuang tidak semestinya memegang senjata - singkap wikipedia apa itu warfare? Berapa bahagiankah warfare?? Cuba fikirkan. Kamu adalah generasi baru, generasi maju. Malaysia dah maju, anak-anak yg bijak pandai. Propah yg dsebarkan oleh brits dan juga melayu yg tkabur dengan habuan di waktu itu - mjadikan arwah musuh sedangkan perjuangan beliau sama dengan apa yg dperjuangkan oleh Melayu lain. Apa? Kemerdekaan.. Yg mbunuh, bukan beliau. Yg menyiksa rakyat, bukan beliau. Malah beliau sampai di BK selepas BK di serang. Pernah kah kamu tfikir, berapa melayu yg telah arwah selamatkan? Siapakah yg menangis semasa beliau di gantung? Melayu juga.. Kenapa?? Sebab Melayu pada waktu itu, tahu apa yg diperjuangkan beliau. Siapakah yg tersenyum di waktu itu?? Kamu fikirkan lah sendiri.. - UNknow

....

saya org banjar batu pahat..menurut cerita org tua saya..mmg betulla apa yg korg cakap.mat indera bukan komunis - jamal

...

pokok pangkalnya sekarang adakah Mat Indera seorang komunis?

adakah dia berfahaman komunis?

bukankah dia ahli rejimen ke 10?

bukankah bukan semua ahli rejimen ke 10, malah tiada seorang pun yang terbukti berideologi komunis?

kalau yang politik kiri tu memang hampir semuanya, tapi tak semua yang kiri itu komunis.

ingat, kalau tak kerana British hambat semua pejuang kiri Melayu demi memenangkan puak kanan (baca: bourgeois/bangsawan kanan Melayu) yang akan jadi pak turut British, puak kiri takkan lari masuk ke hutan mendapatkan perlindungan dari PKM.

Orang Melayu Johor waktu tu tak sedoboh Melayu sekarang.

Mereka sendiri tak criminalize Mat Indera. Bagi mereka PKM adalah PKM, Rejimen ke-10 adalah R-10. Polis juga di satu pihak pada waktu itu sudah dilihat Melayu dengan pandangan yang rendah kerana kronisme dan korupsi.

Tidak sampai 10 tahun sebelum UMNO mula berkuasa (pilihanraya pertama adalah pada 1949), orang Melayu tak suka dengan UMNO.

Gelora perjuangan Melayu bangkit dengan API, AWAS, SEDAR, KMM, dll. yang mana tokoh-tokohnya adalah mereka yang berada di dalam Rejimen ke-10.

Hanya setelah zaman 50an baru masyarakat pandang rendah pada tokoh-tokoh tersebut setelah ejen-ejen propaganda UMNO menyebarkan fitnah terhadap mereka (cth: Shamsiah Fakeh bunuh anak sendiri dalam hutan, dsb).


Polis hanya balaci pemerintah.


Zaman British diorang ikut cakap British, zaman UMNO ikut cakap UMNO. - Megat Seri Rama
.....


antara ucapan Mat Sabu - ....Bukit Kepong, polis itu polis British, hak serang Bukit Kepong tulah pegawai kerajaan, ketuanya MaT Indra, Melayu, tetapi semua sejarah itu ditutup, Jins Samsuddin buat filem, Jins Samsuddin tu UMNO, cerita bukit Kepong, hak serang balai polis tu penjahat, polis tu polis British, sebelum merdeka negara kita diperintah oleh British, tapi dia buat filem yang hero hak pertahan balai polis, hak serang tu pengganas, padahal Mat Inda ketua penyerang balai polis tu dan akhirnya dia dihukum gantung di Jering Taiping, begitulah juga Tok Janggut, Tok Janggut ni lawan British, tapi sebelum British nak..nak bunuh dia, dia menghasut Sultan Kelantan untuk mengishtiharkan Tok Janggut sebagai penderhaka, bila ishtihar Tok Janggut sebagai penderhaka, barulah tok Janggut dihukum gantung di Pasir Puteh Kelantan. Semua sejarah negara kita bohong.... agnako
.......



Polis pejuang kemerdekaan?

Tok Janggut pejuang penjajahan kalau gitu?



Lt. Adnan pejuang kemerdekaaan?

Lawan Jepun demi British?
.........


--end--

http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=News&file=article&sid=8475

Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Isnin, 29 Ogos 2011

Sabtu, 20 Ogos 2011

FELDA DAN UNDI POS MEMENANGKAN UMNO


‘Saya dedah paderi Melayu saya kena ISA’ : Mat Sabu

Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu menggesa orang ramai tidak mempercayai propaganda media Umno pada masa ini yang kononnya menampakkan kumpulan tersebut membela Islam.

Sebaliknya apa yang digembar-gemburkan sekarang hanyalah sekadar mainan isu untuk dipolitikkan menjelang pilihan raya umum (PRU) ke 13.

Katanya, pergantungan Umno sekarang hanyalah kepada Melayu setelah mereka tidak yakin lagi untuk meraih majoriti undi bukan Melayu sebab itulah mereka mainkan isu agama dan perkauman.

“Jadi tak perlulah percaya dengan provokasi media Umno pada masa ini yang begitu agresif memainkan isu gereja dan murtad. Kenapa setelah puluhan ribu dilaporkan murtad sepanjang Umno/BN berkuasa baru sekarang tiba-tiba melenting?

Saya masih ingat dulu saya telah berceramah tentang ada orang Melayu yang dikristiankan dan saya dedahkan ada paderi berbangsa Melayu, tapi selepas itu saya yang kena ISA.

“Saya kalau nak beritahu, Umno kalau betul-betul nak jaga Islam mereka tak tukar cuti hari Jumaat kepada hari Ahad seperti yang berlaku di Johor dan Perlis,” katanya ketika berucap merasmikan Konvensyen Pilihan Raya PAS Pahang di Darul Amin, Sungai Gau di sini semalam.

Pada program sehari suntuk itu 1,300 petugas parti di segenap peringkat hadir.

Turut memberi ucapan ialah Ketua Penerangan PAS Pusat yang juga Pesuruhjaya PAS Pahang Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

Sementara Pengarah Pilihan Raya PAS Pusat, Dr Hatta Ramli membentangkan kertas kerja bertajuk ‘Sederap Menjana Kemenangan’.

Mohamad Sabu yang sebelum itu menarik perhatian peserta kerana berjalan ke pentas dengan bertongkat, berkata rakyat perlu tahu bahawa hakikatnya Umno bukan pembela Melayu tetapi sedang berpolitik dengan main sentimen Melayu.

Mengenai pilihan raya, beliau berkata Pahang merupakan negeri penting kerana mempunyai banyak kawasan Felda tetapi berpotensi untuk menang jika bekerja kuat mendekati pengundi Melayu Felda dan Melayu kampung.

“Umno/BN diselamatkan di seluruh negara dengan 45 kerusi parlimen yang mempunyai undi Felda, 25 kerusi undi pos jadi mereka hanya perlu 50 kerusi lagi untuk terus berkuasa.

“Tetapi jika undi di seluruh Pahang mengalami swing sebanyak 5 peratus sahaja saya kita Pakatan Rakyat sudah banyak kerusi yang menang,” jelasnya.

Selanjutnya beliau memberitahu, fokus jentera PAS ialah merampas undi Melayu daripada Umno justeru peserta yang hadir mempunyai peranan besar untuk mendekati pengundi Melayu Felda dan Melayu kampung dengan memberi penerangan PAS bersedia ganti Umno.

Tambahnya, di beberapa tempat Umno telah meletakkan banner ‘Umno kalah DAP menang’ bagi menakutkan pengudi Melayu untuk berubah.

Mengenai electroral reform yang dicanangkan oleh Perdana Mneteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang akan dibentangkan di parlimen, beliau berkata tindakan tersebut berlaku setelah pemimpin Jerman yang akan datang lawat Malaysia telah menegur sistem pilihan raya negara ini ditambah lagi dengan asakan rakyat yang mahukan keadilan.

http://abushahid.wordpress.com/2011/08/19/patutkah-saya-dedah-ada-paderi-melayu-saya-kena-isa/


Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Selasa, 2 Ogos 2011

PENDUDUK TETAP BOLEH MENGUNDI

Contoh2 Pendatang Asing Yang Didaftar Sebagai Pemilih Oleh SPR

Malaysia Waves



NOTA EDITOR: Terima kasih Poji kerana research yang taraf dunia. Seperti yang Tulang Besi telah nyatakan sebelum ini, Barisan Nasional akan merampas semula Selangor dengan bantuan mamat2 Indon, Bangla dan Myammar. Kalau Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor tidak mengambil tindakan dengan kadar segera, maka bersiap sedialah untuk meninggalkan Bangunan SUK dgn kadar segera. Berhentilah buat kerja syok sendiri dan mula kan kerja2 bersih daftar pemilih. Asyik harap PAS je sampai kiamat tak boleh selesai masaalah ni.

TAWAS ke, Jom Shopping ke, semua program USELESS dan TAK GUNA kalau Kerajaan Pakatan Rakyat tidak dapat halang mamat Indon, Bangla dan Myammar dari mengundi.




PRU-13: Misi Pertahan Kuasa Dengan Kod "71"

Jelas dari sumber maklumat Website Suruhanjaya Pilihanraya sendiri dengan jelas, tiada menyatakan bahawa hanya "Warganegara Malaysia" sahaja yang ditakrifkan sebagai "layak" mendaftar sebagai pengundi dan layak mengundi setelah permohonan diluluskan.

Dalam Laman Rasmi Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia juga tiada dinyatakan bahawa "Pemastautin Tetap" juga layak sebagai pengundi. Hanya "Warganegara Malaysia" sahaja layak sebagai pengundi.

Dibawah ialah contoh MyPR ataupun Kad Pengenalan Malaysia Pemastautin Tetap (Bukan Warganegara Malaysia).

Dibawah ialah deretan nombor Kad Pengenalan Pemastautin tetap Bukan Warganegara Malaysia yang dikesan telah didaftarkan sebagai pengundi di Malaysia:

  1. 530824715008
  2. 671219715084
  3. 380424715016
  4. 650503715054
  5. 501124715020
  6. 561210715515
  7. 600602715505
  8. 690510715008
  9. 430106715072
  10. 470111715030
  11. 520915715311
  12. 521111715089
  13. 540622715164
  14. 620620715179
  15. 341026715342
  16. 500815715527
  17. 550707715285
  18. 600510715209
  19. 600720715004
  20. 620816715170
  21. 310622715144
  22. 560908715088
  23. 310901715366
  24. 550904715110
  25. 330118715194
  26. 381230715143
  27. 390203715054
  28. 441205715223
  29. 561124715156
  30. 600110715007
  31. 670918715070
  32. 190721715277
  33. 231027715339
  34. 380825715199
  35. 450727715030
  36. 600102715082
  37. 690608715487
  38. 490815715248
  39. 560101715028
  40. 650815715336
  41. 130427715247
  42. 601107715043
  43. 621214715098
  44. 310425715292
  45. 461014715173
  46. 530717715088
  47. 540201715166
  48. 540515715070
  49. 570527715200
  50. 570601715138
  51. 581215715168
  52. 630713715169
  53. 650418715009
  54. 740829715002
  55. 751028715081
  56. 560112715031
  57. 600703716187
  58. 551020715021
  59. 560920715152
  60. 631009715020
  61. 720322715099
  62. 630106715423
  63. 610515715039
  64. 730917715089
  65. 540515715038
  66. 450316715060
  67. 530927715123
  68. 561005715014
  69. 600718715048
  70. 711010715108
  71. 780413715187
  72. 610615716151
  73. 700620715291
  74. 571210715063
  75. 400811715118
  76. 640403715074
  77. 300407715169
  78. 321030715144
  79. 370722715197
  80. 510609715365
  81. 590613715555
  82. 590703715751
  83. 600323715545
  84. 610710715093
  85. 740612715001
  86. 611101715519
  87. 460814715054
  88. 740715715100
  89. 620427715177
  90. 311007715171
  91. 620805715829
  92. 520111715033
  93. 541230715004
  94. 570515715078
  95. 650612715256
  96. 510115715162
  97. 591022715064
  98. 750410715037
  99. 790607715125
  100. 740313715087
  101. 570101715246
  102. 530824715008
  103. 671219715084
  104. 520312715195
  105. 571109715405
  106. 380424715016
  107. 371215715103
  108. 540818715051
  109. 540830715038
  110. 650110715416
  111. 631105715311
  112. 600102715437
  113. 560703715527
  114. 600616715215
  115. 420107715155
  116. 550618715195
  117. 670624715104
  118. 620520715462
  119. 680810715254
  120. 590517715459
  121. 611106715008
  122. 291218715301
  123. 640505715198
  124. 460404715123
  125. 350727715278
  126. 601217715204
  127. 650410715207
  128. 560317715190
  129. 591104715295
  130. 420928715056
  131. 560405715465
  132. 620824715082
  133. 480309715078
  134. 500610715152
  135. 520407715200
  136. 560405715086
  137. 590406715165
  138. 640806715378
  139. 641130715187
  140. 750612715000
  141. 460202715205
  142. 581126715211
  143. 610305715479
  144. 450905715018
  145. 490227715209
  146. 610518715202
  147. 470806715117
  148. 511113715120
  149. 560314715291
  150. 581110715129
  151. 760612715077
  152. 791225715079
  153. 490322715186
  154. 580909715037
  155. 650503715054
  156. 670308715014
  157. 700404715027
  158. 560605715953
  159. 510808715181
  160. 620620715419
  161. 470116715101
  162. 470320715176
  163. 520328715042
  164. 420616715348
  165. 580318715246
  166. 250622715425
  167. 540429715138
  168. 540515715302
  169. 610203715099

Buktinya, print screen semakan dilaman Website Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia dibawah:

br />
Harap dapat penjelasan dari Pihak Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia. Kesemua nombor-nombor diatas menggunakan Kod nombor "71" sebagai rujukan kelahiran diluar negara Malaysia.

Kalau tiada respon dari pihak Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia, kita mesti bersetuju bahawa Misi Kod 71 adalah Misi menjual Negara Malaysia kepada Pendatang Asing dan penggeraknya ialah Pemerintah Negara Malaysia sekarang yang takut kehilangan kuasa.

Demi kuasa, Maruah Negara diserah pada warga Asing.


Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Pengikut

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...